Zamówienie publiczne, którego wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 EURO
23.02.2017 14:19
Zapytanie ofertowe
na przeprowadzenie kursu florystycznego w ramach realizacji projektu „Człowiek jest zawsze najważniejszy”
ZP.8200.IV. 13.2017
W związku z realizacją projektu „Człowiek jest zawsze najważniejszy” z Regionalnego programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 Oś priorytetowa 9 Włączenie społeczne, działanie 9.1 Aktywna integracja, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Górze prosi o przedstawienie oferty na przeprowadzenie kursu florystycznego – poziom podstawowy.
- Zamawiający
Powiat Górowski/Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Górze
56-200 Góra, ul. Armii Polskiej 8
- Tryb udzielenia zamówienia
Zgodnie z zasadą konkurencyjności określoną w „ Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020”. Przedmiot zamówienia finansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wydatek powyżej 50 tys zł netto poniżej 30 000 EURO.
- Opis przedmiotu zamówienia
KOD CPV 805300008 usługi szkolenia zawodowego
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kursu florystycznego -poziom podstawowy dla 48 osób ( kobiet) posiadających status osoby niepełnosprawnej ( osoby ze znacznym, umiarkowanym i lekkim stopniem niepełnosprawności). Celem kursu jest osiągnięcie wiedzy i nabycie umiejętności z zakresu florystyki . Kurs ma na celu przygotowanie uczestników do pracy w kwiaciarni, studio florystycznym lub do założenia własnej działalności gospodarczej. Liczba godzin kursu to 36 godzin lekcyjnych w tym 7 godzin teoretycznych i 29 godzin praktycznych. Zajęcia odbywać się będą w wymiarze minimum 6 godzin lekcyjnych dziennie i obejmują: w części teoretycznej: teorię barw i kompozycji, tworzenie kompozycji kwiatowych i sposób łączenia kolorów, wiadomości z zakresu botaniki i pielęgnacji roślin, zagadnienia potrzebne w handlu detalicznym i w pracy z klientem. W części praktycznej: kompozycje okolicznościowe, bukiety i aranżacje w naczyniach, florystyka ślubna, pogrzebowa, komunijna i świąteczna, techniki układania kwiatów, dekoracja stołów, sztuka układania kwiatów w wazonach, wykonywanie projektów dekoracji roślinnych, układanie wiązanek okolicznościowych-koszy, pakowanie kompozycji oraz przygotowywanie wystaw.
Praca na żywych kwiatach minimum 5 gatunków, dodatki florystyczne , narzędzia i materiały dla uczestników do zajęć. Uczestnik ma nabyć umiejętności pozwalające samodzielnie wykonywać dekoracje, nabyć umiejętności doboru materiału do tworzenia dekoracji roślinnych, zdobyć wiedzę z dziedziny florystyki, botaniki, pielęgnacji roślin i umiejętności porad klientom. Wykonawca zapewni niezbędne materiały i narzędzia pracy oraz bezpieczeństwo i higienę pracy podczas kursu.
Wykonawca zapewni uczestnikom kursu catering: 1 przerwa kawowa na którą składa się : (kawa, herbata, woda ½ litra na osobę na każdy dzień, ciastka 150-200 g na osobę) oraz obiad jednodaniowy (drugie danie) w każdym dniu trwania kursu, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb żywieniowych wynikających z niepełnosprawności uczestników tj diety bezglutenowej dla 2 osób. Koszt cateringu stanowi element ceny zamówienia. Wyżywienie dla uczestników należy zapewnić w miejscu prowadzenia zajęć.
Wykonawca przed rozpoczęciem kursu ma obowiązek zapoznać uczestników z jego zakresem tematycznym (programem), przekazać uczestnikom i zamawiającemu harmonogram realizowanych zajęć oraz zapewnić materiały dydaktyczne tj. np. skrypty, broszury, lub materiały drukowane ( drukowane większą czcionką nie mniejszą niż 13 z uwagi na specyficzne potrzeby uczestników), obejmujące swą tematyką program kursu, materiały biurowe w postaci środków piszących i notesów oraz materiały do zdobycia wiedzy i umiejętności praktycznych z zakresu florystyki.
Przekazane uczestnikom kursu materiały piśmiennicze należy opatrzyć emblematem Funduszy Europejskich z podpisem Program Regionalny, emblematem Unii Europejskiej z podpisem Europejski Fundusz Społeczny i oficjalnym logo promocyjnym Województwa Dolnośląskiego ( logo udostępni zamawiający).
Wykonawca w ostatnim dniu kursu przeprowadzi ankietę oceniającą ten kurs wśród jego uczestników.
Kurs zakończy się wydaniem zaświadczenia dla każdego uczestnika potwierdzającego udział, zgodnego z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych DZ U z 2014 poz 622. Zaświadczenie/certyfikat powinno zawierać emblemat Funduszy Europejskich z podpisem Program Regionalny, emblemat Unii Europejskiej z podpisem Europejski Fundusz Społeczny i oficjalnym logo promocyjnym Województwa Dolnośląskiego według wzoru udostępnionego przez zamawiającego.
- Miejsce przeprowadzenia usługi
Województwo Dolnośląskie/Powiat Górowski/ miejscowość Góra.
W ofercie należy wskazać dokładny adres przeprowadzenia kursu. Miejsce przeprowadzenia kursu musi być w pełni przystosowane dla osób niepełnosprawnych mających problemy w poruszaniu się (bez barier architektonicznych). Zajęcia teoretyczne i praktyczne należy przeprowadzić w tym samym miejscu.
- Termin realizacji zamówienia
1) Kurs dla I edycji projektu dla 24 uczestników - czas trwania kursu od 20.03.2017 r. do 24.03.2017 r.
2) Kurs dla II edycji projektu dla 24 uczestników –czas trwania kursu 19.03.2018r-23.03.2018 r . Harmonogram kursu I i II edycji uzgodniony będzie po wyborze oferenta.
- Osoba upoważniona do porozumiewania się z wykonawcami
Dorota Baranowska- księgowa 65 543 28 96
- Warunki udziału w postępowaniu
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) posiadają doświadczenie w realizowaniu kursów zgodnych z przedmiotem niniejszego zamówienia tj. zrealizowali w okresie ostatnich pięciu lat ( przed terminem składania ofert) co najmniej 2 kursy zgodne z przedmiotem niniejszego zamówienia poświadczone dokumentami potwierdzającymi należyte i staranne wykonanie usług,
2) dysponują kadrą prowadzącą/wykładowcą posiadają/cym wykształcenie wyższe i uprawnienia pedagogiczne, ukończone seminaria związane z tematyką prowadzonych zajęć lub średnie techniczne i uprawnienia instruktora praktycznej nauki zawodu, legitymujący się doświadczeniem zawodowym w postaci przeprowadzonych minimum 2 kursów zgodnych z przedmiotem zamówienia oraz posiada doświadczenie minimum 2 lata pracy z osobami niepełnosprawnymi. Zamawiający dopuszcza w trakcie realizacji zamówienia zmianę osoby prowadzącej pod warunkiem posiadania przez nową osobę wykształcenia i doświadczenia określonego jak powyżej,
3) posiadają aktualny Wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonych przez Wojewódzkie Urzędy Pracy (zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, Dz. U. z 2016 r., poz. 645 ze zm.),
4) dysponują odpowiednim miejscem do przeprowadzenia kursu w części teoretycznej i praktycznej. Wyposażą miejsce przeprowadzenia kursu w sprzęt, materiały i narzędzia umożliwiające każdemu uczestnikowi realizację zajęć podczas kursu tj indywidualizację pracy z każdym uczestnikiem niezbędną do nabycia umiejętności florystycznych z uwzględnieniem niepełnosprawności uczestnika,
5) nie zalegają z opłacaniem podatków i składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne .
8. Kryterium oceny oferty są:
1) cena – waga kryterium 90% (90 pkt)
2) doświadczenie instytucji szkoleniowej – waga kryterium 10 % ( 10 pkt)
Sposób przyznania punktów: oferta z najniższą ceną brutto otrzyma 90 pkt, pozostałym ofertom przyznana zostanie liczba punktów obliczona wg następującego wzoru:
Cena najniższa
------------------------------ x 90
Cena oferty ocenianej
Przez doświadczenie badanej instytucji szkoleniowej/ wykonawcy należy rozumieć ilość zorganizowanych i przeprowadzonych w okresie ostatnich pięciu lat przed terminem złożenia oferty szkoleń/ kursów o tematyce zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia poświadczone dokumentami potwierdzającymi należyte i staranne wykonanie usług. Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania w w/w kryterium wynosi 10 pkt. W/w kryterium będzie oceniane na podstawie zał. nr 2 – stosując sposób wyliczenia punktacji zgodnie z poniższą tabelą w następujący sposób:
Lp. |
liczba przeprowadzonych kursów |
liczba punktów |
1 |
2 |
5 |
2 |
Od 3 do 4 |
7 |
3 |
5 i powyżej |
10 |
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
- Zamawiający zastrzega sobie, iż termin kursu i liczba uczestników w I i II edycji kursu może ulec zmianie zgodnie z zawartą umową. Konieczność zmiany terminów kursu z powodów niezależnych od zamawiającego. Zmiany umowy dokonuje się w trybie aneksu do umowy podpisanego przez zamawiającego i wykonawcę.
- Dokumenty, które należy załączyć do składanej oferty :
1) Aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych, prowadzonej przez Wojewódzki Urząd Pracy, właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy.
2) Wykaz usług zrealizowanych w okresie ostatnich pięciu lat przed terminem składania ofert, zgodnych swoją tematyką z przedmiotem zamówienia wraz z podaniem dat wykonania i podmiotów, na rzecz których zostały wykonane- sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do zapytania ofertowego wraz z dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie usług.
3) Wykaz wykładowców/trenerów, którzy będą wykonywać zamówienie wraz z informacjami na temat ich doświadczenia i wykształcenia sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do zapytania ofertowego w tym oświadczenie trenera o posiadaniu doświadczenia minimum 2 lata pracy z osobami niepełnosprawnymi.
4) Szczegółowy program kursu stanowiący załącznik nr 4 do zapytania ofertowego .
5) Wzór zaświadczenia/certyfikatu, który otrzyma uczestnik po zakończeniu kursu.
6) Wypełniony preliminarz finansowy stanowiący załącznik nr 5a i 5b do zapytania ofertowego.
7) Wykaz niezbędnych materiałów i narzędzi, które zapewni wykonawca, które będą wykorzystane przez uczestników w części praktycznej kursu stanowiące załącznik nr 6 do zapytania ofertowego.
8) Oświadczenie o braku powiązań z zamawiającym, stanowiące załącznik nr 7 do zapytania ofertowego.
9) Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
10) Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
11) W przypadku oferty osoby fizycznej i trenera oferent składa oświadczenie: łączne zaangażowanie zawodowe w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy strukturalnych i FS oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych zamawiającego i innych podmiotów, nie przekroczy 276 godzin miesięcznie.
- Przesłanki wykluczenia wykonawcy z postępowania
Wykluczeniu podlegać będą wykonawcy powiązani z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązanie kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy, a wykonawcą polegające w szczególności na:
1) Uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
2) Posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub nie został określony przez IZ w wytycznych programowych,
3) Pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
4) Pozostawaniu w związku małżeńskim, stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Wykluczeniu podlegać będą również wykonawcy, który nie potwierdzą spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
- Sposób przygotowania oferty
Ofertę należy sporządzić na załączonym druku „Formularz oferty ”- wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do zapytania ofertowego, w języku polskim, w formie pisemnej, na maszynie, komputerze, nieścieralnym atramentem lub długopisem. Kwota podana w ofercie musi być zgodna z kwotą z preliminarza finansowego. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną. Ofertę należy złożyć w zaklejonej kopercie z napisem: „ Oferta na przeprowadzenie kursu florystycznego.”
- Miejsce i termin złożenia oferty
Ofertę należy złożyć do dnia 03.03.2017 roku. Oferty złożone po wymaganym terminie nie będą rozpatrywane. Ofertę należy złożyć osobiście w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Górze ul. Armii Polskiej 8, 56-200 Góra lub przesłać pocztą tradycyjną lub kurierską na podany powyżej adres. W przypadku poczty tradycyjnej liczy się data nadania ( w placówce pocztowej).
- Wykaz załączników :
1) załącznik nr 1 – Formularz oferty
2) załącznik nr 2 Wykaz zrealizowanych usług
3) załącznik nr 3 Wykaz wykładowców/trenerów i oświadczenie trenera wskazanego do prowadzenia kursu
4) załącznik nr 4 Szczegółowy program kursu
5) załącznik nr 5a i 5b Preliminarz finansowy
6) załącznik nr 6 Wykaz niezbędnych materiałów i narzędzi, które zapewni wykonawca, które będą wykorzystane przez uczestników w części praktycznej kursu
7) załącznik nr 7 Oświadczenie o braku powiązań z zamawiającym
8) załącznik nr 8 Wzór umowy
Zatwierdziła
Kierownik PCPR w Górze
Bożena Merta
Załączniki
Typ | Opis | Data | Dodał |
---|---|---|---|
Załącznik nr 6 Wykaz niezbędnych materiałów i narzędzi | 2017-02-23 14:28:01 | Redakcja | |
Załącznik nr 8 Wzór umowy | 2017-02-23 14:25:18 | Redakcja | |
Załącznik nr 7 Oświadczenie o braku powiązań z zamawiającym | 2017-02-23 14:24:55 | Redakcja | |
Załącznik nr 5a i 5b Preliminarz finansowy | 2017-02-23 14:23:39 | Redakcja | |
Załącznik nr 4 Szczegółowy program kursu | 2017-02-23 14:23:08 | Redakcja | |
Załącznik nr 3 Wykaz wykładowców/trenerów | 2017-02-23 14:22:22 | Redakcja | |
Załącznik nr 2 Wykaz realizowanych usług | 2017-02-23 14:21:43 | Redakcja | |
Załącznik nr 1 Formularz oferty | 2017-02-23 14:21:03 | Redakcja |
Informacje o artykule
Zredagował(a): | Redakcja |
---|---|
Data powstania: | 23.02.2017 14:19 |
Data ostatniej modyfikacji: | 23.02.2017 14:26 |
Liczba wyświetleń: | 1171 |